Caută
Close this search box.

Cărți De Citit Clasa 1 – Pentru Dezvoltarea Scrisului și a Cititului

Cărți de citit si scris pentru școlarii de clasa I

Primul an de școală este o perioadă importantă în viața unui copil, deoarece învață să citească și să scrie. Pentru a face aceste activități mai distractive și mai interesante, există multe cărți de citit și scris pentru școlarii din clasa I care îi pot ajuta să-și dezvolte abilitățile într-un mod distractiv și educativ. În acest articol, vom discuta cele mai bune 10 cărți de citit și scris pentru copiii de clasa I.

1. ”Comunicare în limba română. Caiet de activități. Clasa I” de Daniela Beșliu

Caietul de activități oferă elevului spațiu pentru exersare, aplicare, dezvoltare. Elaborat în conformitate cu programa școlară în vigoare, caietul este centrat pe activitatea micului școlar și propune activități de învățare noi și atractive.

Exercițiile de scriere și citire alternează cu exerciții de recunoaștere, de alegere, de completare, de punere în corespondență, de ordonare, de despărțire în silabe, de formulare de propoziții/ întrebări/ răspunsuri/ păreri personale, dar și cu jocuri care permit fixarea/ ameliorarea/ dezvoltarea cunoștințelor și a abilităților dobândite pe parcursul anului școlar.

2. ”Comunicare în limba română. Exerciții, fișe de lucru, teste de evaluare. Clasa I” de Daniela Berechet, Gențiana Berechet

Conţinuturile sunt structurate pe niveluri de învățare diferențiate și pe trepte graduale ca dificultate. Lucrarea conține, pe lângă exerciții, teste de evaluare inițială, stadială și finală, iar datorită sugestiilor metodologice moderne și atractive face posibilă învățarea individualizată.

Auxiliarul este îmbogățit cu ilustrații atractive, care nu numai că ușurează, dar face procesul învățării și mai amuzant.

3. ”Comunicare in limba romana. Caiet pentru clasa I - Varianta - EDP 2” de Olga Pîrîială

Prin conţinutul său, caietul este un instrument de lucru util și atractiv pentru aprofundarea cunoștințelor de citit-scris. Sarcinile de lucru dezvoltă, în principal, deprinderi de scriere corectă și caligrafică, capacitatea elevilor de a exprima în scris idei și sentimente, dar oferă și contexte de exersare a actului citirii, de îmbogăţire a vocabularului.

Sarcinile de lucru sunt atractive, au grade diferite de dificultate, oferă contexte multiple și variate de exersare a scrisului, de automatizare a citirii și de conștientizare a conținutului citit. Jocurile au o pondere semnificativă și oferă posibilitatea realizării transferului către alte discipline.

4. ”Lecturi și fișe de lectură. Clasa I. Texte literare adaptate pentru elevul de clasa I” de Ariana Damian și alții

Cartea conţine lecturi simple, uşor de înţeles pentru şcolarul de clasa I. Poveştile şi poeziile prezentate îi vor trezi cu siguranţă dorinţa de a citi mai mult şi mai bine. La înţelegerea textului contribuie şi exerciţiile şi întrebările care însoţesc fiecare lectură.

5. ”Alfabetul. Fișe de lucru - Clasa I” de Georgeta Manole Ștefănescu

”Alfabetul. Fișe de lucru” este un auxiliar care se adreseazî atât elevilor din clasa I, cât și învățătorilor. Lucrarea este concepută sub formă de fișe conținând literele și grupurile de litere ce ridică elevilor anumite dificultăți în învățare. Exersând într-un mod variat scrierea și citirea acestora, micii școlari vor reuși să evite confuziile, căpătând încredere în forțele proprii.

6. ”Comunicare în limba română - Clasa I – Culegere” de Bianca Bucurenciu

Culegerea cuprinde toate conținuturile prevăzute de programă, abordând exersarea competențelor de scris-citit în ordinea literelor prezentată într-unul dintre manualele de Comunicare în limba română, clasa I, existente pe piață.

Sarcinile de lucru, variate, atractive și ludice, antrenează elevii, ajutându-i să-și consolideze și dezvolte competențele de scris-citit, dar și să-și îmbogățească cunoștințele. Textele prezentate dezvoltă apetitul pentru lectură, contribuind totodată la dezvoltarea competențelor de receptare și înțelegere a textului scris.

7. ”Caiet de lecturi recomandate - Clasa I - Ed.3” de Maria Vanțu

Se știe că lectura înseamnă formarea și dezvoltarea imaginației, a creativității, a vocabularului, a comunicării, a culturii și, desigur, multă bucurie. Iar dacă prezentul caiet se dovedește un instrument didactic util nu numai pentru elevi, ci și pentru profesori și părinți, putem spune că obiectivul pe care ni l-am propus și-a atins ținta. 

Toate textele sunt însoțite de exerciții și jocuri educative și recreative, menite să îi atragă pe micuții cititori în universul fascinant al lecturii. Titluri precum ”Prințesa Fluture” (Iulia Hașdeu), „Iarna pe uliță” (George Coșbuc), ”Motanul încălțat” (Charles Per„rault), ”Zâna Mării” (Hans Christian Andersen), ”Fluierul fermecat” (Victor Eftimiu), ”Cei trei purceluși” (James Orchard Halliwell-Phillipps), ”Crăciunul copiilor” (Octavian Goga), ”Ce miros au meseriile?” (Gianni Rodari), ”Povestea curcubeului” (Bucur Milescu) fac din această excursie literară o experiență de neuitat, îmbinând în mod natural joaca și cunoașterea. 

8. ” Învățăm să citim - Clasa I” de Marcela Peneș, Cecilia Iordache

Pentru ca micii școlari să își formeze corect competențele de citire corectă, cursivă și conștientă, indiferent de metodele și tehnicile de citire alese în anevoiosul proces de învățare, trebuie să îi oferim un material organizat secvențial, structurat logic, suplimentar conținuturilor oferite de manualele școlare.

Cartea ”Învățăm să citim” asigură materiale lingvistice atent selectate pentru învățarea și exersarea cititului, prezentate într-o formă cât mai atractivă și variată. Primii pași spre lectura activă sunt susținuți de exercițiile de colorare a literelor și imaginilor, în deplin acord cu particularitățile psihofizice ale copiilor.

9. ”Comunicare în limba română. Fișe de lucru. Clasa I. Partea I” de Cleopatra Mihăilescu, Tudora Pițilă

Lucrarea este concepută ca o completare a manualului și a caietelor de lucru, asigurând premisele aprofundării și dezvoltării achizițiilor dobândite, prin activități frontale și/sau individuale.

Fișele cuprind sarcini de lucru concepute gradat, specifice orelor de comunicare, care contribuie la formarea capacității de citire-scriere și respectă algoritmul metodei analitico-fonetico-sintetice.

10. ”Comunicare în limba română. Caiet de lucru. Clasa I. Partea a II-a” de Cleopata Mihhăilescu și alții

Competenţele generale vizate în această lucrare sunt:
1. Receptarea de mesaje orale în contexte de comunicare cunoscute;
2. Exprimarea de mesaje orale în diverse situaţii de comunicare;
3. Receptarea unei varietăţi de mesaje scrise, în contexte de comunicare cunoscute;
4. Redactarea de mesaje în diverse situaţii de comunicare.

Acestea sunt cele mai bune 10 cărți de citit și scris pentru copiii din clasa I. Acestea sunt distractive, educative și pot ajuta copiii să-și dezvolte abilitățile de citire și scriere într-un mod distractiv și educativ. Prin intermediul acestor cărți, copiii pot să descopere o lume nouă de aventură și să își dezvolte creativitatea și imaginația. În plus, aceste cărți pot contribui la creșterea încrederii și înțelegerii de sine a copiilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

LICHIDĂRI